Geleneksel çocuk oyunları kültürümüzü oluşturan ögeler arasında yer alır. Geçmişte oynanan oyunlarımızdan bazıları günümüze değişerek ulaşmıştır. Bu oyunlar çocuklar tarafından oynanmaya devam ettikçe yaşayacaktır. Geleneksel oyunları yaşatmak ve kültürümüze sahip çıkmak için bu oyunların oynanması gerekmektedir. Bu sebeple ki kültürümüze yer etmiş Türk Coğrafyalarımızda oynanan ve varlığını devam ettirmesi gereken geleneksel çocuk oyunlarımızı korumalıyız.
Türk
Toplumuna
baktığımızda
3000
yıllık
bir
geçmişin
olduğu
zengin
bir
kültürün
varlığı
görülmektedir.
Türk
toplumu,
Asya’nın
Ata
toprağı
olduğu,
buradan
diğer
kıtalara
dağılımın
gerçekleştiği
ve
gittiği
her
bölgeye
kültürünü
taş
ıdığı
bir
toplumdur.
Modern
eğitim
anlayışları
içerisinde
var
olan
bu
kültürün
aktarımı
ne
kadar
gerçekleştirilmekte
ve
çocuklarımız
kültürünü
ne
kadar
anlayabilmektedir?
Bu
soru
gerçekten
önemli
bir
soru
ve
sorundur.
Tabi
ki
kültür
sadece
eğitim
ortamlar
ında
aktarılmamakta,
ailelerin
ve
toplumsal
yaşantıların
da
bu
aktarımda
rolü
yer
almaktadır.
Ancak
bu
aktarım
tesadüflere,
ihtimallere
bırakılamayacak
kadar
mühimdir
ve
toplumların
eğitim
felsefesi
o
toplumun
millî
ve
manevi
menfaatlerini
içermelidir.
İşt
e
bu
nedenlerdendir
ki
3000
yıllık
Türk
Dünyası
kültürü
eğitimle
gelecek
nesillerimize
kazandırılmalı
ve
kültürel
aktarımın
devamlılığı
sağl
Türk
Toplumuna
baktığımızda
3000
yıllık
bir
geçmişin
olduğu
zengin
bir
kültürün
varlığı
görülmektedir.
Türk
toplumu,
Asya’nın
Ata
toprağı
olduğu,
buradan
diğer
kıtalara
dağılımın
gerçekleştiği
ve
gittiği
her
bölgeye
kültürünü
taş
ıdığı
bir
toplumdur.
Modern
eğitim
anlayışları
içerisinde
var
olan
bu
kültürün
aktarımı
ne
kadar
gerçekleştirilmekte
ve
çocuklarımız
kültürünü
ne
kadar
anlayabilmektedir?
Bu
soru
gerçekten
önemli
bir
soru
ve
sorundur.
Tabi
ki
kültür
sadece
eğitim
ortamlar
ında
aktarılmamakta,
ailelerin
ve
toplumsal
yaşantıların
da
bu
aktarımda
rolü
yer
almaktadır.
Ancak
bu
aktarım
tesadüflere,
ihtimallere
bırakılamayacak
kadar
mühimdir
ve
toplumların
eğitim
felsefesi
o
toplumun
millî
ve
manevi
menfaatlerini
içermelidir.
İşt
e
bu
nedenlerdendir
ki
3000
yıllık
Türk
Dünyası
kültürü
eğitimle
gelecek
nesillerimize
kazandırılmalı
ve
kültürel
aktarımın
devamlılığı
sağlanmalıdır.
İkinci
sorumuz
ol
neden
oyun
ve
oyuncaklar
sorusunun
iki
cevabı
bulunmaktadır.
Çocuk
oyun
ve
oyuncakla
rı,
çocukların
yaşadıkları
toplum
içerisinde
gn
deneyimini
kazandıkları
roller,
yemeklerimiz,
giysilerimiz
gibi
kültürün
içerisinde
yer
alan
önemli
bir
unsurdur.
Üstelik
oyun
ve
oyuncaklar
çocukların
içerisinde
aktif
olarak
yer
alma
ları
ve
kurallarını,
tekerlemelerini,
oyuncağını
toplumun
kültürüne
göre
kendilerinin
geliştirmeleri
sebebiyle,
kültür
ile
çocuğun
en
etkili
şekilde
bir
araya
geldiği
bir
unsurdur.
İşte
burada
ikinci
önemli
cevap
karşımıza
çıkmaktadır.
Kültürel
aktarımın
e
ğitim
içerisinde
hangi
yollarla
kazandırılacağı,
diğer
bir
ifade
ile
etkin
olan
yöntemi
bize
oyun
ve
oyuncaklar
sunmaktadır.
Çocukların
içerisinde
eğlenerek
ve
isteye
Türk
Toplumuna
baktığımızda
3000
yıllık
bir
geçmişin
olduğu
zengin
bir
kültürün
varlığı
görülmektedir.
Türk
toplumu,
Asya’nın
Ata
toprağı
olduğu,
buradan
diğer
kıtalara
dağılımın
gerçekleştiği
ve
gittiği
her
bölgeye
kültürünü
taş
ıdığı
bir
toplumdur.
Modern
eğitim
anlayışları
içerisinde
var
olan
bu
kültürün
aktarımı
ne
kadar
gerçekleştirilmekte
ve
çocuklarımız
kültürünü
ne
kadar
anlayabilmektedir?
Bu
soru
gerçekten
önemli
bir
soru
ve
sorundur.
Tabi
ki
kültür
sadece
eğitim
ortamlar
ında
aktarılmamakta,
ailelerin
ve
toplumsal
yaşantıların
da
bu
aktarımda
rolü
yer
almaktadır.
Ancak
bu
aktarım
tesadüflere,
ihtimallere
bırakılamayacak
kadar
mühimdi
toplumların
eğitim
felsefesi
o
toplumun
millî
ve
manr.
İşt
e
bu
nedenlerdendir
ki
3000
yıllık
Türk
Dünyası
kültürü
deneyimini
kazandıkları
roller,
yemeklerimiz,
giysilerimiz
gibi
kültürün
içerisinde
yer
alan
önemli
bir
unsurdur.
Üstelik
oyun
ve
oyuncaklar
çocukların
içerisinde
aktif
olarak
yer
alma
ları
ve
kurallarını,
tekerlemelerini,
oyuncağını
toplumun
kültürüne
göre
kendilerinin
geliştirmeleri
sebebiyle,
kültür
ile
çocuğun
en
etkili
şekilde
bir
araya
geldiği
bir
unsurdur.
İşte
burada
ikinci
önemli
cevap
karşımıza
çıkmaktadır.
Kültürel
aktarımın
e
ğitim
içerisinde
hangi
yollarla
kazandırılacağı,
diğer
bir
ifade
ile
etkin
olan
yöntemi
bize
oyun
ve
oyuncaklar
sunmaktadır.
Çocukların
içerisinde
eğlenerek
ve
isteye
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder